امضای سند همکاری با ارمنستان برای پایش رودخانه ارس

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیش از 4500 واحد صنعتی در سال گذشته مجوز استقرار، بهره برداری و توسعه فعالیت دریافت کردند.

به گزارش مجله gcorg ایرج حشمتی در تشریح عملکرد یکساله معاونت محیط زیست انسانی اظهارکرد: برگزاری اجلاس بین المللی مقابله با توفان های ماسه و گردوغبار در شهریور ماه سال 1402 یکی از مهمترین اقداماتی بود که در سال گذشته انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای این اجلاس تصویب قطعنامه تهران در نشست کنیا بود، افزود: اجرای برنامه های تدوین شده مقابله با گردوغبار در 29 استان کشور از جمله دیگر برنامه های ما برای کنترل پدیده گردوغبار بود.

حشمتی به طراحی و ساخت بیش از 100 دستگاه اندازه گیری غبار ریزشی اشاره و تصریح کرد: پایش رودخانه مرزی ارس از جمله دغدغه ها ما بود که در این خصوص سند دو جانبه ایران و ارمنستان در بیست و پنجمین نشست مشترک برای پایش رودخانه مرزی ارس تنظیم و به امضای طرفین رسید.

وی ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به 120 طرح مورد بررسی قرار گرفت و بعد از بررسی گزارش ها ارزیابی اثرات طرح های مشمول 51 مجوز برای طرح ها صادر و با 30 طرح به صورت مشروط موافقت شد.

 معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: کارشناسان ما در سال جاری با استقرار، بهره برداری و طرح های توسعه نزدیک به 4500 واحد صنعتی موافقت کردند که قدم رو به جلویی در صدور مجوزها و حمایت از تولید و رشد اقتصادی در کشور بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، حشمتی به انجام مستمر پایش های محیط زیستی در حوزه مختلف اشاره کرد و گفت: انجام بیش از 6500 مورد پایش سوخت، خاک و دستگاه های بی خطرسازی پسماندهای پزشکی از دیگر اقدامات ما در طول سال 1402 بود.

پایان خبر مجله gcorg

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امضای سند همکاری با ارمنستان برای پایش رودخانه ارس" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امضای سند همکاری با ارمنستان برای پایش رودخانه ارس"، کلیک کنید.