حضور زنان در انتخابات یک وظیفه سیاسی و اجتماعی است – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان

فاطمه ستاری نوید در گفتگو با خبرنگار مجله gcorg، بیان کرد: امام خمینی (ره) دخالت در سیاست را بر زنان واجب کردند و تاکید کردند اگر زن خانه دار یا زن شاغل هستید باید به فکر جامعه باشید.

وی افزود: به تعبیر امام خمینی (ره) دخالت در سیاست و در مقدرات اساسی کشور وظیفه ی زنان، حق زنان و تکلیف زنان است و این امر را واجب کردند که زن ها باید در مقدّرات کشور و وظایف اساسی کشور دخالت کنند.

وی یادآور شد: همانطور که پیامبر اسلام تاکید فرمودند مَن اصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بامُورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بمُسلِم در پرداختن به امور جامعه چه زن و چه مرد باید دخالت کنید.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه بانوان می توانند نقش بسیار تاثیر گذاری را در انتخابات ایفا کنند متذکر شد: زن ها در برخی از مسایل شناخت اشخاص و راهبردها و جریان ها دقیق تر و ظریف تر از مردها هستند.

ستاری نوید گفت: در شناخت نامزدهای انتخاباتی و در حضور در پای صندوق های رای بانوان می توانند نقش بسزایی را ایفا کنند و باید بدانیم برای آبادی وطن و برای ساختن کشور خود باید در انتخابات شرکت کنیم و در تعیین سرنوشت خود مشارکتی جدی در انتخابات داشته باشیم.

وی بیان کرد: حقیقت بسیاری از عمده مشکلات ما نبود یا کمبود خود باوری است و این موضوع غرب گدایی یا شرق گدایی ندارد کلید حل معضلات ما داخل همین خاک و سرزمین است.

ستاری نوید افزود: انتخابات حق حاکمیت مردم است و هیچ عقل و منطقی با هیچ دلیل خردمندانه و خالی از هیجان و مغالطه نمی تواند این حق را از مردم سلب کند.

وی تصریح کرد: جهل همان در حقیقت ترک میدان کردن یعنی میدان دادن به دیکتاتوری و جریان فساد است و دشمنان مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شدت علاقه دارند که مشارکت باشکوه در انتخابات نداشته باشیم چون هرچه مشارکت پایین تر باشد لبخند آنها پهن تر خواهد شد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری همدان در ادامه تشریح کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و قانونی است و در کنار این شرکت گزینش خوب، آگاهانه و انتخاب اصلح یک وظیفه دیگری است و باید بر این موضوع مشرف باشیم که انتخابی که عقلانیت نداشته باشد ابزار دست دیگران می شود بنابراین نقش تحول آفرین زنان در انتخابات انکارناپذیر است.

ستاری نوید خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات یک وظیفه، مسیولیت سیاسی و اجتماعی است که زنان در این مسیولیت نقش مهم و بسیار حایز اهمیتی دارند همچنین بانوان در عرصه های مختلف نقش آفرین بودند در عرصه پیروزی انقلاب اسلامی، عرصه دفاع مقدس و در عرصه انتخابات، چرا که در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، ورزشی و هنری فعال و تعیین کننده و اثرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه بانوان به عنوان یک کنشگر در خانواده تاثیرگذار هستند و در این انتخابات هم حضور پررنگ و فعالی را خواهند داشت چون سرنوشت ایران سرنوشت همه ملت ایران چه زن و چه مرد خواهد بود.

ستاری نوید با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور هستند حضور آنها در عرصه انتخابات مهم است، زنان در اطلاع رسانی و برگزاری انتخابات و حضور حداکثری در پای صندوق های رای نقش اساسی را ایفا می کنند یادآور شد: با توجه به اینکه مادر محور خانواده است اگر گفتمان سازی و روشنگری در خانه مطرح شود فرزندان با مباحث مختلف آشنا و در آینده با رسالت سیاسی خود آگاه تر خواهند شد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری همدان در پایان ادامه داد: اصلاح قوانین به سمت تامین حقوق جامعه زنان، نظارت بر اجرای قوانین موجود مرتبط با جامعه بانوان، بومی سازی قوانین مرتبط با زنان جهت تحقق خواسته بانوان در جمیع نقاط جغرافیای کشور و وضع قوانین در شان بانوان با کاربرد بین المللی از انتظارات بانوان از نمایندگان منتخب آنها خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حضور زنان در انتخابات یک وظیفه سیاسی و اجتماعی است – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حضور زنان در انتخابات یک وظیفه سیاسی و اجتماعی است – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.